Hard Mac Cafe - Kalender Hard Mac Cafe - Fotoutmaning Hard Mac Cafe - Bli stödmedlem Hard Mac Cafe - Start Hard Mac Cafe - Start Hard Mac Cafe - Start
Hard Mac Cafe
Index | Vanliga frågor | Sök | Medlemslista | AnvändargrupperRegistrera användare | Logga in

Hard Mac Cafe arrow Utveckling arrow Ny utvecklingsmiljö under utveckling: Lightweight IDE

Ny utvecklingsmiljö under utveckling: Lightweight IDE
Gå till sida Föregående  1, 2
Svara på inlägget
Författare Meddelande
ackiboa
Arborist

Från: Göteborg
InläggSkrivet: 2011-09-26, 14:03 Citera

Ingemar skrev:
Jag skall väl inte vara förvånad över att ingen vill diskutera iPhone-utveckling när så gott som ingen hittar hit.

Jag har kommit em bra bit med iOS-utveckling under Lightweight IDE. Jag har gjort en iOS-version av TransSkel-ramverket, vilket gör att jag har ett mycket ovanligt, och i mitt tycke mycket lätt sätt att utveckla iOS-program. Det enda som svider är att jag inte kan köra programmen under debugger. Det återstår att lura ut.

Men jag har alltså detta läge:

- Utvecklar i Lightweight IDE i stället för Xcode.
- Skriver i FPC i stället för Objective C.
- Skriver mot TransSkel i stället för Cocoa.

Riktigt annorlunda alltså, och det är rakare, friare, kräver mindre kod, mindre trassel. Nu behöver jag "bara" skriva en riktig "killer app" så folk blir nyfikna på vad jag gör.

Wordfeud har blivit en hit, en idé som jag talat om tidigare. Man löser korsord tillsammans, eller tävlar mot varandra. Det är lätt att fastna.

Vissa idéer är självklara succeer redan innan lanseringen. Har du någon idé?
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post AIM-adress
Ingemar

Från: Linköping
InläggSkrivet: 2011-10-02, 06:31 Citera

ackiboa skrev:
Ingemar skrev:
Nu behöver jag "bara" skriva en riktig "killer app" så folk blir nyfikna på vad jag gör.

Wordfeud har blivit en hit, en idé som jag talat om tidigare. Man löser korsord tillsammans, eller tävlar mot varandra. Det är lätt att fastna.

Vissa idéer är självklara succeer redan innan lanseringen. Har du någon idé?

Det är sant, men den där självklarheten kommer ofta på skam på vägen. Dessutom blir vägen allt längre.

Nog har jag några idéer men inga som känns som givna framgångar.
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
Visa tidigare inlägg:   
Svara på inlägget
Sida 2 av 2

Gå till forum:
Gå till sida Föregående  1, 2

phpBB © 2001-2003 phpBB Group | Alla tider är GMT + 1 timme (svensk tid)